Ønskeliste

4. mar. 2013

De 10 bud når det gjelder klær og klesrydding...


Frk. Darup har ryddet gjennom klesskapet(skapene) sine/sitt... ("Alt mitt er ditt", sa husbonden da vi flyttet sammen... men han hadde vel ikke trodd at jeg skulle stikke av meg halve skyvedørsgraderoben hans heller... )
Jeg er som en ørken som brer seg, og utvider sakte men sikkert klesskapet mitt til også å inkludere en kommode i gangen. Under trappa. To hyller i garderobeskapet i gangen. En par hyller på badet. Den tidligere omtalte skyvedørsgarderoben til husbonden.... 
Og akkurat som i ørkenen, så gjør jeg det så stille og rolig at man nesten ikke merker forandringen før den er et faktum. 

MEN, når mottoet "Jeg har shoppet hele mitt liv, og har fremdeles ikke noe å ha på meg" stadig vekk trekkes frem var det på tide å (igjen) ta en skikkelig opprydding. Og denne gangen skulle jeg være NÅDELØS !

Vi har forresten ryddet og styrt i huset hele helga (skal vise frem noen bilder av vårt lykkelige kontrollerte kaotiske kaos i morgen... Gled dere.. ;-)

Så, med mord i blikket og en rull med søppelsekker gikk jeg løs på alt av klær i dag tidlig.... 
Underveis i denne prosessen har det vært latter, oppgitthet, vantro, flauhet, rynking av nese osv osv... Og jeg har funnet frem til sånn omtrent 10 bud når det gjelder klær og klesrydding...

Frk. Darups 10 bud når det gjelder klær:
  1. Jeg trenger virkelig ingen flere «fløyels/velour" tunikaer eller kjoler.
  2. Man blir lei av tunika, selv om man ikke tror det når man kjøper tunika nr 54.
  3. Jeg erklærer meg bevistløs i flere av kjøpsøyeblikkene.
  4. Thights i alle mulige farger er ikke lenger på mote.
  5. Ullgensere i billig kvalitet fra VeroModa/HM/Cubus med hullstrikk er antagelig heller ikke lenger på mote.
  6. Bukser som gnager i livet gjør ingenting for fasongen.
  7. Hvis du ikke har brukt det siden dåpen til Bøllefrøet kommer du antagelig ikke til å bruke det igjen.
  8. Hvis du ikke har brukt det siden før Snuppesnella ble født kommer du garantert ikke til å bruke det igjen.
  9. Klær med ubestemmelig flekk (som aldri går bort) trenger ikke å ligge i skapet i  6 mnd og oppta plass. HIV DEN !
  10. Selv om en genser er fin trenger man ikke kjøpe den i 4 forskjellige farger. (Just saying...)


Resultatet fra dagens opprydding: 5 søppelsekker med klær som skal sendes til Latvia. 
Og i morgen står skoskapet for tur.... 


Belønningen: Noen kule gensere med stjerner og bling bling og überkule skoletter kjøpt på salg... 
Jeg er klar for VÅREN ♥


Ha en klesfri kveld ♥

-Frk. Darup-

Ingen kommentarer: